torsdag 13. mars 2008

Det er våååååååååååååååååår!

Jeg våknet i går morges og lå i sengen å hørte fuglekvitter utenfor vinduet. Det var allerede lyst og klokken var ikke blitt så mye. I blomsterbed og på markene rundtom dukker det opp søte krokuser i fine lilla farger, gul og hvit. Folk snakker om påskeferie på fjellet og butikkene har fylt hyllene med deilige påskegodter, gule lys og servietter. En og annen påskekylling har tittet frem og alt tyder på en ting; det er VÅR!
Takk og pris sier jeg, for jeg trives ikke noe særlig om vinteren. Enda så lite vinter vi har her i landet, så er det den årstiden jeg blomstrer minst i. Nå gleder jeg meg til å se flere knopper på trærne og lysere dager. Jeg ønsker bort vinter-klær og og ønsker velkommen noe lettere å ta på. Plutselig er vi i mai og sommerferien er like rundt hjørnet. Vi kysser vinter-depresjonene adjø og vil bare vente på varme og deilige sommer-måneder. Jippi! Våren gjør oss lettere til sinns og jeg kan allerede skimte en gladere og vår-yr meg =)


2 kommentarer:

Kathrine sa...

Det bet jeg meg merke i idag tidlig også. Fuglekvitter på utsiden :)

Blomstene i bloggen min kom bare helt av seg selv da jeg brukte "punkt".
Synes også de var søte. Kanskje det er pga. malen ??

Alle oss sa...

Vår ja ! I hovedstaden er det surt regn. Vi er en av de som reiser til fjells og skal på ski. Påskeharen er jo der???

For oss er vår å komme hjem etter påske, ut å handle nye vårsko til ungene, bruke vårluer og kjøpe vårjakke. Pakke vintern bort.

Nyt starten på våren. :o)