mandag 22. desember 2008

Alle 4 lys er tent

Og vi har ryddet og fått frem all julepynt bortsett fra juletreet.

Hedda hadde med hjem julepynt som hun har laget i barnehagen. 

Han her ser litt trist ut men jeg kan love at han skal få en fin jul her hos oss.

Et glitrende, veldig glitrende tre.

Og to vakre engler som skal få henge på juletreet.

Denne julen gleder jeg meg virkelig til. Hedda er blitt så stor og er så mye mer interessert enn hva hun var i fjor jul. Nå snakker hun om nissen, julegaver og juletre med lys på. Vi har julestjerne i vinduet og hun har vært med i dag å pynte med nisser her i stuen. Nissen er fremdeles litt skummel, men i barnehagen på fredag gikk det greit å hilse på nissen da det viste seg at han hadde godteri til alle barna. "Nissen snill mamma", sa Hedda da hun kom bort til meg etterpå med en liten pose som inneholdt sjokolade og skumnisser blant annet. "Ja sa jeg, nissen er snill". Men det hadde hun glemt litt da vi på ettermiddagen var å handlet og en senter-nisse kom forsiktig bort og ville gi henne en klementin. Men det gikk fint det også, vi tok i mot klementinen, takket og ønsket nissen God jul

1 kommentar:

Alle oss sa...

Nissen er en skummel,men fin fyr ja! Gøy når ungene begynner å bli mer og mer med på hva som skjer. I fjor var Emil på Heddas alder og det var spennende,skummelt og rart. I år er han på en helt annen plan, skravla går i ett, men ser vi en nisse på et senter, da blir han stille som en mus hehe.

Og du, etter at jeg så bilder av nissejenta, jeg går gjerne for et nisse brylupp hehe