fredag 5. mars 2010

Snøen og det den fører med seg

I dag er overskriftene på lokalavisen på nett som følger:
Låve raste sammen. Til legevakten etter kollisjon. Flesland ble stengt.Biler stod fast på Fanafjellet. Snøen tok altanen.
Det finnes ikke tvil i min sjel om at denne snøen fører med seg litt av en kaotisk situasjon for noen og enhver. Bildene er mange og den hvite dekorative, knitrende og glitrende snøen har forårsaket en del ulykker rundt omkring. For min egen del er det i grunnen første vinteren jeg har trosset frykten og kjørt bil så pass som jeg faktisk har gjort. Men det er ene og alene buss-forholdene i denne byen sin skyld…et helt annet kapittel i grunnen.
Ihvertfall hadde jeg lyst å si at selvom snøen koster oss en del frustrasjon og svette…med tanke på måking, så har det jammen vært en flott vinter i Bergen. Vi er ikke godt vant når det gjelder denne årstiden og snøen pleier bare å bli slaps på disse traktene. Men denne vinteren har vært fin! Og nå som vi kanskje akkurat har blitt vant til å måtte måke ut forbi døren støtt og stadig, koste av bilen for hver gang den skal brukes og bruke skikkelige sko, så blir det jammen meldt regn! Er det ikke typisk?
Litt by- vinterbilder :)
025 
003
007
045
036
039

3 kommentarer:

Grete (fra Osterøy) :-) sa...

<3 Det er bare helt nydelig med snø! <3 <3 <3 Tenk omistdoash den kunne smeltes av solen og ikke av regnet...

Alle oss sa...

Snø er flott, gøy og herlige for liten og stor :-) Om den skaper litt kaos så får vi leve med det.

Herlige bilder, gøy å følge dere selv om kontakten er liten nå. Hehe, de siste to bildene ( han måker snø og du nyter sol) Her er det noen som vet hvordan det skal være ;-)

Nyt vintern mens den enda er her.

Janicke sa...

Takk og det samme til deg Gøril. Er inne og leser på bloggen din og følger med :)
Ang arbeidsfordeling synes jeg det er ganske likt fordelt. Han blir varm av måking, jeg blir varm av sol og bolle-spising ;)