fredag 16. april 2010

Solsikkebrød

På lavkarbo.no fant jeg enda en oppskrift jeg ville teste ut. Proteinbrødet er godt, men elsker å prøve noe nytt. Solsikkebrød hørtes veldig godt. Det eneste jeg stusset litt på er malte solsikkekjerner. Jeg hadde bare hele og skulle male de i mandelkvernen, men det gikk ikke, de bare falt gjennom. Så jeg hakket de så godt jeg kunne og det fungerte fint. Oppskriften var litt liten, så neste gang dobler jeg den, dette brødet var godt :)
3 egg
75g kremost
1/2 dl fløte
110g finmalte solsikkekjerner
1 ss fiberhusk
1ts bakepulver
litt salt
Blandes og smøres utover en stekeplate med bakepapir.
001
Stek på varmluft 175 grader i 20 min.
Her ser der veldig blankt ut pga eggene.
003
Skjæres opp i ruter når det er avkjølt :)
010

2 kommentarer:

Unknown sa...

Nå har jeg også laget dette brødet. Jeg har ikke varmluftsovn så det så litt anderledes ut når det ble stekt. Ikke har jeg kjøkkenmaskin heller hehe Men det ble utrolig godt. Måtte jo spise en snai med smør på når det var lunket , selv om jeg egentlig var drita mett etter alle knekkebrødene jeg hadde slengt i gapet. Veldig gode de også :o)

Heia oss!! :o)

Christine sa...

Mmmm ser utrolig deilig ut, dette må prøves=))