lørdag 30. august 2008

En liten oppdatering

Jeg kom meg til legen på torsdag og fikk antibiotika og gikk rett hjem igjen og la meg. Pappaen til Hedda ringte fra jobb samme dag og sa at han var blitt så dårlig også, og da sa jeg han burde ringe legen sin i og med at både Hedda og meg selv hadde streptokokker. Han fikk time samme dag og dermed var vi alle tre i gang med antibiotika-kurer.
Hedda fikk være hos sin mormor og morfar til fredag formiddag og det er jeg så utrolig takknemlig for. Her hjemme hadde hun nemlig en mor og en far som ikke virket. Full i feber og svimle mottok vi bilder på mobilen av en rips-spisende jente i hagen til mamma og de som storkoste seg. Ingen tvil om at hun hadde det fint!
Nå etter tre dager med medisin er jeg mye bedre, pappaen er litt bedre og vi spiser igjen. Ikke at det hadde gjort noe skade å la vær litt lenger....
Men til min litt store overraskelse oppdaget jeg i dag at Hedda skaller av i den ene hånden sin. Vi satt på gulvet og lekte da hun plutselig viser meg tommelen og sier: mamma, æsj! Og der var det et stort hudflak som var løst og flere fingre som var nesten like langt. Så da hadde vi nok rett i våre antagelser forrige helg, om at hun muligens hadde Skarlagensfeber. Men i og med at legen mente dette bare dreide seg om halsen, tenkte jeg at hun sikkert hadde rett...det er jo hun som er lege. Hah! Denne gang hadde jeg rett, og min "private sykepleier pr sms".
Uten å tøffe meg for mye, så er det viktigste at snuppen fikk medisin og er mye bedre =)


Ingen kommentarer: