torsdag 28. august 2008

Sykdom og atter sykdom

På fredag måtte jeg hente Hedda i barnehagen med feber, hun var målt til 39,6 og hadde det ikke noe særlig greit. Hun koste seg på sofaen og i sengen resten av den dagen. Helgen forløp med litt av og på feber og hun spiste lite. Mandag var hun i grei form og vi gikk i barnehagen, men noe utilpass var hun. Siden hun enda ikke spiste noe særlig tok jeg henne med til legen på tirsdag og fikk beskjed om at hun har halsbetennelse. Bare den tredje siden januar... Ny penicilinkur!
Og i går, onsdag, våknet jeg og følte at noen hadde kjørt over meg om natten. Tåkete og litt bomullsfølelse i hodet og kroppen verket. Jeg gikk hjem en time tidligere fra jobb og lå og hutret på sofaen. Paracet og pinex virket ikke, jeg holdt på å fryse meg i hel. Ut på badet og målte feberen under armen og den viste 39,3. Da hadde jeg lov å føle meg elendig ja. I natt har jeg sovet litt og våknet, sovet litt og våknet. Forhåpentligvis skal jeg til legen etter kl 13, da fikk jeg beskjed om å ringe tilbake. Den kjennes ut som jeg har millimetere med åpning i halsen, auuuu :(

Når dette er over nekter jeg å bli mer syk i det som er igjen av 2008, så det så!



1 kommentar:

Alle oss sa...

Kanskje en strep-A bakt som har sneket seg på plass i halsen? Æsj sykdom er kjipt, spes i store doser! Masse god bedring. :o)