mandag 11. oktober 2010

Jeg er feit!

Jeg fant ut at siden det er så få som leser, kommenterer og legger igjen spor i bloggen, så kan jeg like godt være ærlig! 

Jeg er feit! Jeg spiser for mye og legger på meg. Jeg velger ikke alltid rett mat, tvertimot velger jeg ofte feil. Jeg vet hva som er rett for meg, men allikevel velger jeg det motsatte. Er det mulig å være så dum? JA! Dessverre!

Da jeg prøvde lavkarbo første gang var det som å “se lyset”, bli frelst, få øynene opp og vinne i lotto. Nærmest! Jeg hadde funnet noe som var rett for meg! Endelig! Jeg holdt på lenge, fullt bestemt på at jeg aldri mer skulle spise som jeg alltid hadde gjort- høykarbo.  Men jeg feilet! Jeg snublet og datt ut av lavkarbo ved juletider i fjor, da livet ble satt på en prøve. Og etter det har jeg ikke klart å komme helt og fullt tilbake. Jeg jobber med det og er flink, innimellom. Jeg vet jo hva som er bra for meg, hva som er god mat og medisin for kroppen min. Men allikevel velger jeg feil. Ikke alltid, men ofte. Men jeg gir ikke opp, det nekter jeg. For jeg vet at jeg kan! Jeg vet at viljestyrken er der, jeg vet at jeg klarer det. Så jeg velger å stå på. For jeg liker ikke å være feit! Jeg liker ikke min overvekt! Nemlig!!!

Men det er vanskelig å gi slipp på noe man alltid har hatt!

Kari Jaquesson: Man har ikke fedme, man er feit!

3 kommentarer:

Line sa...

Vi er flere som er det i dag ja...

http://theshrinkingline.com/2010/10/11/jeg-er-feit/

Unknown sa...

Er som å lese om meg selv min kjære.... men vi gir ikke opp gjør vi vel?? Og Kari Jaquesson kan mene akkurat det hun vil... :o)

Ha en strålende dag! Stooor klem

Frustrerte Heidi sa...

Jeg er også feit. Jeg er gedigen og jeg kommer ALDRI til å klare meg med min overvekt. Jeg var igang, men så gikk begge beina og siden har jeg sitti her! GRRRR!

Jeg har ikke problemer med maten, den kan jeg nemlig klare meg uten. Men jeg har problemer med GODTERI og COLA.
Og hvor lett er det og komme seg ut å trene også liksom når man må være hjemme i huset sitt hele tiden for å holde skuta med fem unger på stø kurs??

Og du, det kan hende det er veldig mange flere lesere her på bloggen din enn det du tror :-)