lørdag 26. januar 2008

Jeg KAN selv og jeg VIL selv!



Trenger jeg si noe mer?
Hver eneste dag når middagen er servert er Hedda så bestemt som bare hun kan bli, på å skulle spise selv. Jeg setter tallerkenen hennes på bordet og som oftest er nylaget middag varm, så jeg vil blåse litt på det så hun ikke brenner seg. Hun sitter utålmodig og strekker seg etter maten sin og lager gjerne noen lyder som sikkert naboene både oppe og nede hører... Når hun endelig får tallerkenen sin smiler hun det største fornøyde smilet som bare Hedda kan. Endelig!, kan jeg se at hun tenker. Så tar hun skjeen eller gaffelen sin og dermed er vi igang. Om det kommer noe mat inn i munnen hennes så er det bare flaks, det meste havner på bordet, på gulvet, på genseren hennes og på meg.... Jada, hun deler velvillig maten sin og det er spesielt katten vår glad for. Hun sniker seg under bordet og nyter godt av at Hedda VIL og SKAL :-)

3 kommentarer:

Alle oss sa...

Hehehe, se Frk vil klare selv spiser. Ble jo riktig så fin frøken dette. Tomat og ketchup er ikke akkurta enkelt å få bort fra klær heller. Man har mest lyst å legge hele kjøkkenet i plast før de starter. Men hun er soleklart den vakreste middagsdronningen jeg har sett :o)

G.Aasen sa...

Så søøøt hun er! Minste min ser likedan ut etter middag... hehe..

Så at du hadde vært innom bloggen min ;) Fleeceheldrakten tar jeg 250,- inkl. porto for. Om du er intressert så kan du ta kontakt via g.aasen@epost.no

Anonym sa...

For noen flotte store øyne hun har!