torsdag 18. september 2008

Vi skal flytte!

Til helgen kommer mannen i huset hjem og vi har da fri i en uke. Istedenfor å dra på en billig sydentur som vi helt sikkert hadde klart å nyte til det fulle, så skal vi pakke, bære, kaste, rydde, kjøre, vaske og pakke opp igjen flyttelass. Ja for hvem vil vel ikke bruke den siste ferieuken sin til sånt i stedenfor å ligge å dra seg på en solseng og høre bølgeskvulp i 25-30 varmegrader? :/
Vi flytter fra Minde til sentrum. Fra asfalt og masse skog til asfalt og brostein... Men det skal bli kjekt! Vi skal få større kjøkken ikke minst og det er noe jeg virkelig ser frem til. Vi skal bo i et gammelt bergenshus som har mye sjel og vi gleder oss. Det skal bli direkte himmelsk med badekar og oppvaskemaskin. Ikke det at de to tingene har noe med hverandre å gjøre, men leiligheten inneholder begge deler. Det skal herved bli slutt på å vaske opp på "gamle måten" forutenom de tingene som skal vaskes for hånd. Jeg skal nyte stille kvelder i badekaret med bare stearinlys tent i rommet. Har tenkt å gå å investere i masse deilig såpe, lukter og fargebad, stearinlys og kanskje en liten cd-spiller/radio som kan gi meg rolig bakgrunnsmusikk der jeg ligger og får skrukkete hud og faktisk nyter det.

Men før jeg kommer så langt er det mye som skal gjøres...

1 kommentar:

Anna-Maylén sa...

Så spennende med nytt bosted!! :)
Mye å gjøre da, men ....
Vi skal snart til Bergen på høstferie og jeg gleder meg som en unge. Etter å ha bodd der i 10 år så føler jeg meg som en bergenser uten skarre-r. hehe... Lykke til med flytting :) Klem