torsdag 24. desember 2009

En siste klem på lille julaften.

Litt før kl 21 i går kveld ringte mamma fra sykehuset. Legen hadde vært inne og målt blodtrykket og det var veldig lavt. Hun mente nyrene mest sannsynlig hadde kollapset fordi det i tillegg kom veldig lite urin. Legen sa at han kanskje hadde timer igjen å leve, maks et døgn. Jeg kledde på meg og løp til en taxi. Var raskt på plass på sykehuset. Jeg ga han en klem da jeg kom og sa at jeg var der. Fikk bare noen lyder som respons. Han lå med oksygenmaske.

Mamma, Silje og meg var på rommet og holdt han i hendene, kysset og klemte på han. Fortalte at vi var glad i han og gråt sammen. Han tok av oksygenmasken og jeg hentet en sykepleier. Pusten ble roligere og roligere. Klokken 23.20 lille julaften sovnet min kjære stefar inn, rolig og fint, uten smerter.

                                                     ♥♥♥

5 kommentarer:

BYTIPPENE sa...

Kondulera min venn, dette var trist.

Alle oss sa...

Kondolerer så mye. Virkelig trist å lese dette Jannicke. Godt din stefar slipper å lide av sykdom mer. Sender mange juleklemmer.

Line sa...

Min medfølelse til deg!
Sender mange klemmer din vei.
Ta godt vare på minnene.

Anne Kjersti sa...

Kondolerer kjære deg! Alle mine varme tanker sendes deg og dine. Jeg har desverre ikke sett innlegget ditt før nå, men har tenkt masse på dere! Det var trist at det skulle gå slik, men godt at dere fikk vært der og tatt farvel!

Lene sa...

Min dypeste medfølelse til deg og dine.

Ta vare på minnene.