mandag 24. oktober 2011

Øre, nese og hals…

 

I dag var dagen for en sjekk hos øre, nese, hals lege for snuppa. Hun er veldig plaget med tette bihuler, hovne mandler og dårlig hørsel. Så nå ba jeg om henvisning for under 1 mnd siden. Og det gikk overraskende fort frem til vi fikk brev i posten.

Hedda visste at doktoren skulle sjekke henne i nettopp ørene, nesen og halsen, så hun var kjempe flink! Tross i feber og mangel på søvn, så gjorde hun akkurat det doktoren ønsket. Hun startet med en en høselstest hvor hun ikke scoret særlig høyt. Endelig fikk jeg gehør for at jenten ikke hører som hun skal! Og da mener jeg ikke den selekvtive hørselen Winking smileHun hører svært dårlig og forhåpentligvis skal dette bli bedre. 

Så var det en sjekk inni ørene. Der var det ett øre med kronisk ørebetennelse og ett med akutt ørebetennelse. Nesen hadde store polypper og halsen hadde veldig hovne mandler…. For en statusrapport!

Kjente jeg fikk vondt i meg av lille store prinsessen min. Den kroniske gjør nok ikke særlig vondt sa legen, men den akutte, som jeg tror har kommet i løpet av gårsdagen, den gjør vondt. Og den har hun klaget på i dag, så det vet jeg. Så vi gikk derifra med resept på penicilin og time for operasjon Surprised smile

Jaggu gikk det unna hos denne meget flinke doktormannen! 14. november skal Hedda inn og operere: ett dren i hvert øre, fjerne polypper og fjerne mandler.

Lettet, litt redd og veldig sliten gikk vi derifra. Narkose, operasjon, liten jente, redd mamma. HJELP!!!

Men jeg vet at hun får det bedre etterpå, så det blir best for henne og da takler mor det meste. Ihvertfall med god hjelp av pappaen Red heart

Har mandagen din vært like spennende?

2 kommentarer:

BYTIPPENE sa...

Hei det var ikkje mindre som feilte den lille prinsessen.... men gud kor glad eg er for at hu til jul har super hørsel og er frisk.... Og kan nyte alle nissene som synger og ikkje ha vondt i øre,hals og nese.... LYKKE TIL....<3

Anonym sa...

oi,ja da var litt av ein status raport :( men godt de har fått så kjapp time til operasjon,så har du ein frisk og tidig hedda til jul :) lykke til me operasjonen :) klem frå Ingunn (som tok fjerna mandlane i ein alder av 23 :P )